M. Emin Tan Fotoğraf Kitaplığı

Türkiye'nin İlk ve Tek Fotoğraf Kitaplığı


Kitaplığımızda Bir Eseri mi Arıyorsunuz?


Fotoğraf Kitaplığı Listesi



Envanter No: : 1117
Eserin Adı: : Doğu Ekspresi Tren ve İnsan
Sanatçı : Doğu Ekspresi Tren ve İnsan
Yayınevi :TCDD yayınları
Yayın Yılı : 2006
Bölüm ve Kategorisi : ALBÜMLER/KURUMLARIN HAZIRLADIОI
Bağışçı: : Hayrettin Doğan
ISBN :
Boyut ve Özellikleri : K.Kapak, 24 x 16 cm,
Raf Numarası : C7a
Açıklama: Doğu Ekspresi Fotoğraf projesi Haziran 2004 başlamış olup Haziran 2006 yılında tamamlanmıştır. Proje, Ankara Gardan başlayıp Kars'a kadar 1366 k.m. demiryolun hattını kapsamıştır. Üekimlerimiz Ankara . Kayseri, Sivas Erzincan,Erzurum ve Kars Garlarını; Elmadağ , Yerköy, Divriği,Çetinkaya,Topdağ,Kemah Ilıca Sarıkamış istasyonlarında gerçekleşmiştir.Yaklaşık 10-12 günlük Ankara'dan Karsa kadar 3 Sivas'a kadar1 Kayseri' ye kadar 1 toplam5 gezi yapılmıştır. 5000 yakın fotoğraf negatifi elde edilmiş yaklaşık 1500 adet negatif taranarak CD ortamında arşivlenmesi için TCDD'YE verilmiştir. Fotoğraf Projesine Ankara Fotoğraf Sanatçıları Derneği (AFSAD) üyesi 5 fotoğrafçıyla başlanılmış 2 fotoğrafçı, projeyi tamamlamıştır. Projeyi tamamlayan Fotoğrafçılar Gürsel Sütemen ve Erinç Güreli katalog ve sergi çalışması için Sponsor arayışlarını uzun süre sürdürmüşlerdir. TCDD fotoğrafların baskı sergi yerini ve katalog çalışmasını üstlenerek Ana sponsor kurum olmuştur. AFSAD VE EMEK ROTARY KULÜBÜ İSE MADDİ DESTEKTE BULUNMUޞTUR. Fotoğraflarda tren içi iç mekân Gar ve İstasyon içmekan-dış mekânlarda tren 'insan- istasyon ilişkisi vurgulanmıştır. Tren iç mekân çalışmaları genellikle kompartıman ve koridorlardır. Zor ışık koşullarında çekim yapılarak daha kontrast fotoğraflar elde edilmiştir. Fotoğraflardaki kontrastlık zor yaşam koşullarının ağırlığıyla örtüşmektedir. Yüzlerdeki sıcak doku kompartıman ve koridorlardaki yarı aydınlık mekânı adeta aydınlatmaktadır. Dış mekân istasyon çekimlerinde ayrılıklar ve istasyon etrafında kent insanının yaşam koşulları işlenmiştir. İstasyonlar zengin bir mimariye ve tarihsel bir dokuya sahiptir. Bu tarihsel dokunun fotografik görüntüleri estetize edilerek vurgulanmıştır. Üekimler genellikle geniş açı kullanılmıştır. Fotoğraflardaki biçimsel derinlik konulara yaklaştıkça içerikteki derin anlatımda güçlenmiştir. Komposizyon, biçim ve tema, genel özele giden bir anlatımla Doğu Ekspresi'nde toplumsal yaşam gerçekçi bir lirizmle yeniden yaratılmıştır. Erinç Güreli - Gürsel Sütümen