M. Emin Tan Fotoğraf Kitaplığı

Türkiye'nin İlk ve Tek Fotoğraf Kitaplığı


Kitaplığımızda Bir Eseri mi Arıyorsunuz?


Fotoğraf Kitaplığı Listesi



Envanter No: : 1037
Eserin Adı: : İtalyanlar
Sanatçı : İtalyanlar
Yayınevi :Yapı Kredi yayınları
Yayın Yılı : 2009
Bölüm ve Kategorisi : SERGİ ALBÜMLERİ/SANATÇILAR
Bağışçı: : Haluk Üobanoğlu
ISBN : 978-975-08-1548-5
Boyut ve Özellikleri : Kulaklý K.Kapak, 16,5 x 24 cm, 112 sayfa
Raf Numarası : C6a
Açıklama: Geçen yıl, 68 Olayları'na tanıklık eden fotoğrafları ülkemizde sergilenen ve büyük ses getiren Barbey, bu kez de 50 fotoğraftan oluşan 'İtalyanlarâ? serisiyle geliyorâ?¦ Türkiye'de ilk kez sergilenecek fotoğraflar, 13 ޞubat - 14 Mart 2009 tarihleri arasında Sermet Üifter Salonu'nda ziyaret edilebilir. 'İtalyanlar serisi ve onu izleyen yıllarda Bruno Barbey'nin çalışmalarındaki özgün dil; yayıncılar, ajanslar ve magazinler tarafından hemen fark edilir. Bruno, 1966'da dönemin prestijli fotograf haber ajansı Magnum'a katılır ve efsanevi Mayıs 68 işini gerçekleştirir. Ardından dönemin renkli fotoğraf furyası dışında, iz bırakan 'renkli' ancak bir o kadar da 'dingin' uzun soluklu projeleri Fas'ı, Polonya'yı gerçekleştirir. Sayfalarında çoğunlukla 'klişeler üreten, banko' fotoğrafçılara yer veren ve ABD merkezli bir magazin olan National Geographic dergisinde yayınlanan Bruno'nun fotograf serileri; bir 'mücevher' gibi hemen göze çarpar. National Geographic dergisinin 'az beğenirliliği ile menkul' zamanın şöhretli fotograf editörü Ken Kobersteen, Bruno'nun bazı fotograflarından söz ederken 'mucizevî inciler' tanımlamasına gerek duyar. Katılmamak elde değil; öyle ki Bruno'nun 1974 yılında Kuzey Irak'ta çektiği ve 1996'da ilk baskısı yapılan Magnum Landscape kitabında yayınlanan tek bir kare fotografı, söz konusu coğrafyanın 'makûs talihini' bin sayfalık tarih yazımından daha iyi özetler.â? Kendimi savaş fotografçısı saymıyorum; ama meslek yaşamımda ondan fazla savaş bölgesine gittim. Filistin'e, Vietnam'a, Kuveyt'e, İran'a, Irak'ta savaştan kaçan Kürtleri izlemeye gittim. Bazı fotografçılar, kendilerini savaş fotografçısı olarak görüp sadece savaşı çekmeye çalışıyor. Ama bu bir süre sonra insani duygularını kaybetmelerine sebep oluyor, zamanla yaşamlarında mesleki bir deformasyon oluşuyor. Fotograf çekerken sadece renkler ve gölgelerle ilgilenmem, tarihle ilgilenirim. Beni daha çok etkileyen ve ilgimi çeken derin tarihi birikimleri olan kadim coğrafyalar ile o coğrafyaların insanlarıdır. Tüm bu konular diğerlerine göre, bana daha cazip geliyor. Bazen kendime her ne kadar fotojurnalizm yerine farklı türde projeler seçmiş olsam da; tabi ki olanlara duyarsız değilim, olan biteni fotograflayıp geleceğe bırakmak istiyorum. Üok önemli toplumsal olaylar olduğunda, orada olmak ve fotograflamak istiyorum. Yine de günlük koşuşturma içinde bir foto muhabiri gibi çalışmayı tercih etmiyorum' diye mesleki yaşamını özetler Bruno Barbey. Halûk Üobanoğlu