M. Emin Tan Fotoğraf Kitaplığı

Türkiye'nin İlk ve Tek Fotoğraf Kitaplığı


Kitaplığımızda Bir Eseri mi Arıyorsunuz?


Fotoğraf Kitaplığı Listesi



Envanter No: : 19
Eserin Adı: : Meryem
Sanatçı : Meryem
Yayınevi :YKY
Yayın Yılı : 2008
Bölüm ve Kategorisi : SERGİ ALBÜMLERİ/SANATÇILAR
Bağışçı: : Seyit Ali Ak
ISBN : 978-975-08-1394-8
Boyut ve Özellikleri : K.kapak, 23 x 29 cm, 68 sayfa
Raf Numarası : A2
Açıklama: Pınar Yolaçan'ın 'Meryemâ?leri New York'ta yaşayan sanatçı Pınar Yolaçan, bir yıl içinde ürettiği yirmi iki çarpıcı, büyük boy fotoğraftan oluşan 'Meryemâ? dizisinde moda, güzellik, kadın bedeni, sömürgecilik, fotoğraf ve ölüm meselelerini ustalıkla birbirine bağlıyor. Brezilya'nın kuzey doğusunda Bahia'daki Itaparica Adası'nda gerçekleştirdiği bu seri, yirmi yedi ila doksan yaş arasında, Afrika kökenli Brezilyalı kadınların portrelerinden oluşuyor. Her bir kadın, sanatçının özenle diktiği kıyafetleri giyiyor. Bu kostümler kadife, saten, işkembe, koç yumurtası ve bazı kültürlerde 'doğum gömleğiâ? denen plasenta gibi birbirinden farklı malzemelerden oluşuyor. Priya Bhatnagar 'Ucuza Plasentaâ? [...] M.H: Portreleriniz neredeyse antropolojik fotoğrafları andırıyor, ama resimlere de benziyor. Bo projeyi gerçekleştirirken neden fotoğrafı seçtiniz? P.Y: 19. yüzyıldan 20. yüzyıla geçiş döneminde "alan araştırması yapan antropologlar "ın çektikleri fotoğrafları inceledim; bunların orta yaşlı beyaz adamlar tarafından "akıl " ve "kanıt " amacıyla çekilmiş oldukları bence aşikar. Bu insanların gözünde Orta Doğu ve Kuzey Afrika kadar, Bahia gibi iklimi, bitki ve hayvan örtüsü farklı olan tropik bölgeler de son derece egzotikti, o yörelerin insanlarını da egzotik buldular. Ben çalışmamda fotoğrafı, belgeleme aracı olarak kullanmıyorum. Bunun yerine, ben o kişilerle baştan sona kadar, etten kıyafet yapımından stüdyo fotoğrafı çekimine kadar, birlikte çalışıyorum. Bu çalışma insanlar hakkında, fotoğrafın amacı olarak görülen "kanıt " ve gerçek " bulmaktan çok farklı. Üte yandan resimsel bir itelikleri de var, bu sayede oldukça gerçekçi görünüyorlar, çünkü kompozisyonlarda organikten organik olmayana, mesela deriden kumaşa geçiş, çoğu kez belli bile olmuyor. Sonuçta bu Afrika kökenli Brezilyalı kadınlar, egzotik bakışa uygun olarak çalılıkların arasında çıplak, ya da "Üçüncü Dünya " bağlamında favellada resmedilmediler. [...]