M. Emin Tan Fotoğraf Kitaplığı

Türkiye'nin İlk ve Tek Fotoğraf Kitaplığı


Kitaplığımızda Bir Eseri mi Arıyorsunuz?


Fotoğraf Kitaplığı Listesi



Envanter No: : 766
Eserin Adı: : Caz fotoğrafları
Sanatçı : Caz fotoğrafları
Yayınevi :Levent Üğet
Yayın Yılı : 1995
Bölüm ve Kategorisi : ALBÜMLER/SANATÇILARIMIZIN
Bağışçı: : Levent Üğet
ISBN : 975-95881-0-2
Boyut ve Özellikleri : 131 sayfa 24 x 32,5 cm 2000 adet
Raf Numarası : B7a
Açıklama: Yillardir en çok hazirlamak istedigim ve kafamda en çok alisveriste bulundugum konu olarak caz fotograflari, cazi bir yasama biçimi olarak görme isteginden geliyor. Konserlere, kulüplere, barlara giderek cazi canli olarak solumak, yasamak, üstün teknolojilerle üretilmis hi-fi sistemlerinin sundugu bin türlü imkan olmasina ragmen, müzige sahnede üreticisinden 'o anda' dinlemek, cazin zaten dogasinda olan emprovizasyona dayali biçimiyle de bagdasan bir durum. Caz yasanilan müzik türlerinin en gelistirilebileni. Cazin içinde ortaya çikan emprovizeler ve emprovizasyonla ilgili figürsel anlatimlar karsisinda ben de kendi emprovizasyonumu yapiyorum. Bu, o anki karar anlarimdan, sonraki baski müdahalelerine kadar devam ediyor. Ayrica ortada bir de müzik olayi var. Fotograf bir saptama aracidir. Ancak fotografa ve fotografçiya bagli olarak, neyin ne sekilde, nasil müdahaleyle yapildigi, hangi gözle saptandigi ve agirlikli konumu yalnizca bir saptamanin ötesinde bir yorumu da götürebilir. Bu saptamada bir takim semboller, fikirler, endiseler, özlemler, umutlar -tüm diger plastik sanatlarda oldugu gibi- kullanilir. Gözün doyum noktasi, bu duygularla 'gören' doygunlastirilmis bir gözle çekme anlarina karar verir. Fotograflarimda siyah / beyazin güçlü kontrasti, olabildigi kadar az isik, ya da var olan isigi mümkün oldugu kadar anlatimi güçlendirecek bir sekilde kullanma istegi vardir. Cazla olan yogun iliskim sonucu, konser sirasinda ortaya çikan sesler dizisinde ve o anlardaki izlenimlerin ardindan gelebilecek seslerle, o sesleri olusturabilecek ifade ve figürle 'önceden görebilecek' bir beklenti içinde oluyorum. Bu benim çekim anindaki kararimi etkileyen bir etmen. Böylelikle görsel malzeme dogal olarak cazin özgür çesitliligi ile bütünleserek beni de, bu zengin ortami da yönlendirecek bir 'dogaçlama zemini' hazirliyor. Kullanilan enstrümanlarin insan dogasina olan yakinliklari o enstrümanin gelisim süreciyle kosuttur. Enstrüman - Insan uyumlulugu arastirmasi belli bir noktaya vardirilmistir. Bu da, o aletin dogasiyla, insanin onu kullanmada gelistirdigi 'doga figürü'nü olusturur. Figüre yaklasimim en çok sahne sanatlarinda odaklaniyor. Sahne sanatlarindaki figüratif zenginlik benim için fotografik zenginligi de kendiliginden getiren bir imajlar platformudur.