M. Emin Tan Fotoğraf Kitaplığı

Türkiye'nin İlk ve Tek Fotoğraf Kitaplığı


Kitaplığımızda Bir Eseri mi Arıyorsunuz?


Fotoğraf Kitaplığı Listesi



Envanter No: : 594
Eserin Adı: : Cumhuriyetin Başkenti ( 3 cilt )
Sanatçı : Cumhuriyetin Başkenti ( 3 cilt )
Yayınevi :Ankara Üniversitesi yayınları
Yayın Yılı : 2007
Bölüm ve Kategorisi : TARİHSEL ALBÜMLER/SANATÇILAR
Bağışçı: : Prof,Dr. Nusret Aras
ISBN : 9789754827569
Boyut ve Özellikleri : Bez ciltli , 3 cilt ,toplam 1428 sayfa,karton kutuda
Raf Numarası : A1
Açıklama: Ankara Üniversitesi, Cumhuriyetin yarattığı Başkentin, yeni ulusun ve yeni toplumsal düzenin bir parçası olarak Ankara Kenti'nin tarihine, kültürel ve sosyal yapısına özel bir ilgi duymaktadır. Bu ilgi sonucu İletişim Fakültesi öğretim görevlisi Atila Cangır, Uğurlu Tunalı'nın 'Ankara Kartpostalları Koleksiyonuâ?nu, Cumhuriyetin Başkenti adlı üç ciltlik bir albümde topladı. Albüm 'Cumhuriyet öncesi Ankaraâ? ve 'Cumhuriyet Ankara'sınıâ? (1890-1945) değişik yönleriyle tanımamıza, Başkentin kuruluş ve gelişmesini izlemeye olanak sağlıyor. Albümde Ankara'nın tarihi yapıları, eski semtleri, çarşıları, pazarları, eğlence ve mesire yerleri ile gündelik hayatına dair kartpostallar yer alıyor. Yaklaşık üç yıllık bir ön hazırlık sonucu ortaya çıkan albüm, toplam 1422 sayfadan oluşuyor ve içinde 2553 adet kartpostal yer alıyor. Kartpostalların ait oldukları dönem, mekan ve olaya ilişkin bilgiler de fotoğrafların yanında yer alıyor. Böylece, Ankara fotoğrafları çeken öncü fotoğrafçıların görsel birikimi uzun soluklu bir sözlü tarih çalışması ile birleştirilmiş oluyor. Kentsel dönüşümün ve değişimin hızı günümüzde geçmişe ailt tanıklıkların eksiksiz bir biçimde gelecek kuşaklara aktarılmasını gerekli kılıyor. Bu anlamda albüm, geçmişin Ankarası'nı yeni kuşaklara tanıtma olanağı sağlıyor. Ayrıca, koleksiyonerler ve araştırmacılar için de önemli bir kaynak işlevi görüyor. Üç ciltlik albümün kurgusu fotoğrafçı ve editör odaklı bir seçimle yapılmış. Albümü hazırlayan Atila Cangır bu kurgunun, öncelikle çağına tanıklık eden ustalara ve onların işlerini yayınlayanlara duyduğu saygıdan, ikinci olarak albümün koleksiyonerlere ve araştırmacılara kaynak oluşturması düşüncesinden kaynaklandığını söylüyor. Bu nedenle albümün ilk ve ikinci cildinde fotoğrafçıları veya editörleri bilinen kartpostallar, isimleriyle bölümlendirilmiş. Bunun yanında ikinci cildin son serisinde fotoğrafçısı ve editörü bilinmeyen ancak üzerlerinde koleksiyonerlerin anlayabileceği işaretler ve yazılar taşıyan fotoğraflar bölümlendirilmiş. Son ciltte ise yayımcısı ve fotoğrafçısı bilinmeyen, ya da hiçbir özgün ayrım taşımayan fotoğraflar semtlere göre bölümlendirilerek sunulmuş.